Esther Slobbe
Therapeut zijn betekent voor mij dienstbaar zijn aan de ander, zowel ondersteunend, spiegelend als confronterend.
In 1996 ben ik begonnen aan de opleiding Vaktherapie Beeldend op antroposofische grondslag aan de Hogeschool in Leiden.
Toen ik in 1999 afstudeerde ben ik meteen als beeldend therapeut aan het werk gegaan in een instelling voor kinderen en jongeren met ontwikkelingsstoornissen.
In de ruim 20 jaar dat ik werk als beeldend therapeut heb ik met veel verschillende doelgroepen gewerkt, zowel met kinderen en jongeren als met volwassenen in. Sinds 2012 werk ik vanuit mijn eigen praktijk. Dit doe ik thuis, op Vrije School Mareland in Leiden (https://vrijeschoolmarelandleiden.nl/) en bij gezondheidscentrum de Lemniscaat https://www.de-lemniscaat.nl/ ). Naast mijn werk als beeldend therapeut werk ik 2 dagen in de week als docent vaktherapie beeldend op de Hogeschool Leiden.
Ik vind het belangrijk mijzelf steeds verder te ontwikkelen om zo de kennis op het gebied van pedagogiek, psychologie, geneeskunde en onderwijs in relatie tot de beeldende therapie te volgen. De laatste jaren heb ik mij meer en meer verdiept in trauma en lichaamsgericht werken. Naast het feit dat de therapie een serieuze aangelegenheid is, heeft humor een belangrijke plek in mijn werkwijze.
Esther Slobbe
Therapeut zijn betekent voor mij dienstbaar zijn aan de ander, zowel ondersteunend, spiegelend als confronterend.
In 1996 ben ik begonnen aan de opleiding Vaktherapie Beeldend op antroposofische grondslag aan de Hogeschool in Leiden.
Toen ik in 1999 afstudeerde ben ik meteen als beeldend therapeut aan het werk gegaan in een instelling voor kinderen en jongeren met ontwikkelingsstoornissen.
In de ruim 20 jaar dat ik werk als beeldend therapeut heb ik met veel verschillende doelgroepen gewerkt, zowel met kinderen en jongeren als met volwassenen in. Sinds 2012 werk ik vanuit mijn eigen praktijk. Dit doe ik thuis, op Vrije School Mareland in Leiden (https://vrijeschoolmarelandleiden.nl/) en bij gezondheidscentrum de Lemniscaat https://www.de-lemniscaat.nl/ ). Naast mijn werk als beeldend therapeut werk ik 2 dagen in de week als docent vaktherapie beeldend op de Hogeschool Leiden.
Ik vind het belangrijk mijzelf steeds verder te ontwikkelen om zo de kennis op het gebied van pedagogiek, psychologie, geneeskunde en onderwijs in relatie tot de beeldende therapie te volgen. De laatste jaren heb ik mij meer en meer verdiept in trauma en lichaamsgericht werken. Naast het feit dat de therapie een serieuze aangelegenheid is, heeft humor een belangrijke plek in mijn werkwijze.